12 Haziran 2012 Salı

KİTAP | İki Yeşil Susamuru


İki Yeşil Susamuru az önce bitti ama ben de bittim diyebilirim..

Buket Uzuner ile ilk tanışmam ama iyiki de tanımışım diyorum ! Kesinlikle.. Ve bana bu kitabı tavsiye eden kitapçıya binlerce kez teşekkür ediyorum !

İki Yeşil Susamuru sayesinde çok şey öğrendim,geliştim,belki de büyüdüm.
Ama ben bu kitapta en çok Selen'i sevdim.Selen gittiğinde en çok ben üzüldüm,bir parçamı kaybetmiş gibiydim.
Onu hep iri dalgalı siyah,yer yer beyaz saçları,upuzun efil efil etekleri ve güçlü karakteriyle hatırlayacağım..
Nilsu ise bana göre kendi içinde çelişkiler yaşıyordu ve bunda kesinlikle güdük geçmiş çocukluğunun etkisi vardı.

Kitapta olaylar o kadar güzel işleniyordu ki,elimden bırakamadım.Ve ummadık bir anda,hep farklı şeyler oluyor,olaylar gelişiyor,kişiler değişiyordu.
Ama final ise..Beni bitiren nokta tam da oydu ! Kitabı kapattım ve dedim ki :
 "Nasıl olabilir?"
"Nasıl,nasıl,nasıl?"
Ve onlardan sonra artık hepsi kafamda,silik birer karakter.Ama bir tek Selen var ki,işte o asla unutulmayacak...

Not : Bu kitabın cep boyunu ikinci el olarak 4 liraya almıştım.İlk sayfasındaki doğum günü dilekleri dışında kitap tertemiz.
Altını çizdiklerime gelecek olursak,çok var ama..

- Yakın çevresinde ölümü yaşamamış genç insanlar,dostlukları ve sevgiyi bol keseden harcarlar. sf:32


-Bilen konuşmayandır,konuşansa bilgisiz. sf : 34


-Birbirinin en yakın çocukluk şahidi,ancak kardeşlerdir. sf 35


-Kendini tanımadan,ne istediğini bilmeden ciddi ilişkilere girmek,bir insanın hem kendine,hem de karşısındakine yapabileceği en büyük haksızlıktır ! Çünkü ne istemediğini bilmek çok kolay,fakat ne istediğini bilmek çok güçtür ! sf:44


-Çok berbat bir zıtlık ama değişen alışkanlıklarımız,görüşlerimiz ve prensiplerimiz...Peki bir insanın kişiliğini de bunlar oluşturmaz mı ? sf : 45


-Çok gençken herkesi,her şeyi, hatta dünyayı değiştirebileceğimizi sanırız.Nasılsa hiç yaşlanmayacak,hiç ölmeyecek ve sonsuza ulaşacağızdır.Oysa duvarda tek bir tuğla olduğumuzu  ve ancak "iyi bir tuğla" olmayı başarmakla yükümlü olduğumuzu görürüz bir gün... sf: 45


-Ve her kız çocuğu,babasına ne denli tutkun olsa da,annesinin dişi kanadının serin gölgesine gereksinir mutlaka. sf : 45


-Yaşamın yolu gibi,ölmenin yolunu da kendimiz seçmeliyiz. sf:60


- .... 'güvensizlik' ve 'belirsizlik'  bir çocuğun gelişimine vurulabilecek en öldürücü darbedir.Bu darbenin izleri mutlaka kalıcıdır,mutlaka tehlikelidir. sf:78


-Sanatçı,yaratıcı insanda,lider ve ihtilalci ruhta mutlaka ütopyacılık mevcuttur. sf:81





Cyrstalll...

4 yorum:

  1. Bu kitabı Kumral Ada Mavi Tuna'dan sonra okumuştum.Açıkçası çok fazla sevmedim.Okumadıysan Kumral Ada Mavi Tuna'yı ve Gelibolu'yu oku derim :)

    YanıtlaSil
  2. Kumral Ada Mavi Tuna'yla bu kitap çok kıyaslanıyor zaten,ilk hangisi okunursa o daha çok seviliyor gözlemlerimce :) Kumral Ada Mavi Tuna alınacaklar listemde,Gelibolu'yu da hemen ekliyorum :)Tavsiyelerin için teşekkürler ! :)

    YanıtlaSil
  3. İki Yeşil Susamuru ve Kumral Ada Mavi Tuna'yı buara öyle çok duydum ki. Bu postdan sonra da okumasam olmaz artık. En yakın zamanda ikisini de alıp Buket Uzuner edebiyatıyla tanışmak istiyorum. Teşekkürler paylaşım için;)

    YanıtlaSil
  4. Haklısınız,bence de hemen tanışın :) Asıl ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...