18 Temmuz 2012 Çarşamba

Güney Kore - 2



Kore'yle ilgili ilk  postum çok beğenilmiş,hatta popüler yayınlarda :) Hala okumayan varsa buradan okuyabilirsiniz. O postumda daha çok Kore'ye olan sevgimden bahsetmiş,burada ise Kore'yi yakından inceleyeceğiz.
Kısaca Kore'den bahsedelim..

Güney Kore, resmî adıyla Kore Cumhuriyeti (Korece: 대한민국 Daehan Minguk; Hanja: 大韓民國; kısaca: 한국, 韓國 Hanguk) bazen sırf Kore,Doğu Asya'da Kore Yarımadası'nın güneyinde kalan bir devlet. Güney Kore'nin komşu devletleri batısında Çin Halk Cumhuriyeti, doğusunda Japonyave kuzeyinde Kuzey Kore. Ülke'nin başkenti Seul'dur. Güney Kore ılıman iklim kuşağında kalıyor ve ülke arazisi dağlık topraklardan oluşuyor. Güney Kore sınırları 99,392 km²'lik bir alanı kaplar ve ortalama 50 milyon gibi bir nüfusa sahiptir.




Biliyorsunuz savaşta Kore'ye asker göndermemizden sonra Kore ile Türklerin arasında önemli bir bağ oluşmuştu.Hala o bağ kopmadı,umarız hiç kopmaz :)
Korelilerin dilleri Türklere çok benziyor.Şimdi diyeceksiniz ki "Bizimle dalga mı geçiyorsun Allah aşkına ! Onlar harfle değil,karakterlerle yazıyorlar !" Ama öyle değil :) İki dil de Ural-Altay dil grubunda olduğu için,yapıları aynı :)
Koreliler kültür olarak Türklerden çok farklı.İlk olarak yemek kültürünü inceleyelim :)
Koreliler hiç ekmek kullanmıyorlar,ayrıca yemekleri de çok sağlıklı.Onlar için önemli olan yiyecekler :

KİMCHİ 




Kimchi Korelilerin olmazsa olmazıdır diyebiliriz.Tam 187 farklı çeşidi vardır.
Koreseverler bilir,Kimchi festivali bile vardır :)

YEŞİL ÇAY


Dizilerde sürekli bu demlikle,bu fincan mı diyeyim bardak mı her neyse :D bunlarla çay içerler.
Ama tabi ki de sağlıklı olanından,yeşil çay :)

RAMEN


Koreliler için olmazsa olmazlardan biri de ramen.Sabah akşam bunu yiyebilirler :)Alışveriş merkezlerinde rameni çok aradım.Bir kere bitti dediler,geçen gün de Çin yapımı vardı adı "Kungfu Ramen" Ama Kore usulü yemek istediğimiz için almadık :)

Şimdi de Kore'de görülecek yerlere bakalım.Belirli yerler zaten :)

JEJU ADASI


Genellikle her dizide giderler Jeju'ya.Gerçekten de cennet gibi bir yer..

HAN NEHRİ
Gece ışıklandırmalarla ne kadar huzur verici değil mi ?

63.BİNA


Meşhur 63.Bina. En üst kata çıkarsanız,bütün Seul ayaklarınızın altında..

Son olarak da geleneksel kıyafetlerinden bahsedelim..

GELENEKSEL KIYAFET "HANBOK"


Şimdilik bu kadar.Bir başka postta görüşmek üzeree :)

8 yorum:

  1. KİMCHİ nasıl bir şey acaba ya, ne idüğü belirsiz.
    Valla ben bu Korelileri çok sevdima am bir tek yemek kültüründen tiksiniyorum, ah ahtapotlar, yok çiğ balıklar,ıstakozlar, ay Allahım ne bulsa yiyorlar.Tabi incecik olurlar hepsi, ekmek yok, hamur işi yok.Allahtan Paris Baget fırını açmılş da orada insan gibi bir iki çeşit kek pasta görmüşler :)
    Ama genel olarak; Kore'yi ve yakışıklı Koreli erkekleri çok sevdim :)
    49 Gün'ün Hang Kang'ı ve heartstrings'in yönetmenini başta olmak üzere :)
    Bir de kadınalrın ciltlerinin çok güzel olmasını epeyce kıskandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korede estetik çok yaygın,%80 i estetikli :)
      Yemek kültürümüz çok ayrı zaten oraya gidersek aç kalırım kesin :) Her şey de domuz var !
      Kimchi lahanayla yapılıyor,nette tarifi var :)

      Sil
  2. Çok güzel bir şekilde anlatmışsın güney kore' yi. Yeppudaa
    Şu anda dizi arıyorum ama bir türlü karar veremedim.
    Bana yardımcı olur musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://zamansozleri.blogspot.com/2011/11/izledigim-kore-dizileri.html
      Buradakilerin hepsi :) Özellikle BOF ve 49 Days :)

      Sil
  3. Bende bir aralar Kore dizilerine merak sarmıştım ama bıraktım ( bu ne şimdi sigara falan mı ) kuzenim çok meraklı. Kore bayrağından tişort bastırmış. 1 aylığına İstanbul'a gelmişti, forma gibi giyip Sultanahmete Kore avına çıkıyordu. Başarılıda oluyordu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok,ben Kore bayrağıyla dolaşacak kadar değilim,o kadarı da zararlı bence.Kendi ülkenin bayrağını giyip dolaş,en iyisi.Her şeyden önce kendi ülkem,ondan sonra onlar :)

      Sil
  4. Yemeklerini merak ettigim icin bir kac tanesinin tadina baktim.Ramen 'de bunlarin icinde.Damak tadlarimiz gercekten cok uzak.Yemekleri cok baharatli ve cok agir.Yerken acikcasi kotu oldum oraya gezmeye gitsem kesin ac kalirim :)

    YanıtlaSil
  5. Ramen daha önce bir kaç yerde rastladım ama hep mantarlısı vs. vardı,sadesini bulamadığım için yiyemedim.Yemeklerinin gerçekten baharatlı olduğunu söylüyorlar :))

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...