29 Aralık 2012 Cumartesi

Kalbimin Sahibisin ve Sen Ölünce Kim Ağlar ?

 Yıl bitmeden yarım kalan kitapları bitirmeye devam :)

Essie,özgürlüğüne düşkün bir kızdır.Trabzanlardan atlar,bisiklete biner.Ancak bunlar kasaba halkının pek hoş karşıladığı şeyler değildir ! 30'unda ve evlenememiştir.
Essie'nin annesinin evlilik hakkındaki fikirleri bir gün çok canını acıtır ve kasabadaki erkeklerin isimlerini yazar,avantaj ve dezavantajlarını da.Ve bir tane kağıdı çeker..

Kitap güzel ve akıcıydı.Bu da Kipa'dan 4 TL'lik kampanyadan aldığım kitaplardan biriydi.
Soğuk günlerde böyle romantik bir kitap okumak niyetindeydim ancak havalar ısındı tabii :)
Zaman zaman kişisel gelişim kitaplarını okumak isteriz.Çoğu birbirine benzediği için zaman zaman okumak iyi gelir.Yine bir klasik kişisel gelişim kitabı.101 maddede hayatınızı iyileştirmenin yolları.

Ve "Kıyamet Gösterisi"ni yarım bırakmaya karar verdim.
Altı Çizilen Cümleler:

-Yaşamın trajedisi ölüm değil,yaşarken içimizde ölmesine izin verdiklerimizdir. -Norman Cousins

- Yaşamınızda en çok görmek istediğiniz değişikliğin bizzat kendisi olun. - Mahatma Gandhi

- Ruhu aydınlatan kelimeler mücevherlerden daha değerlidir. - Hazrat İnayat Khan

- Çok fazla sayıda insan yaşamının en güzel yıllarını sürekli endişe duyarak harcar.İşleri,faturaları,çevreleri ve çocukları için endişe duyuyorlar.Ancak kalplerinin en derinlerinde endişe ettikleri şeylerin çoğunun gerçekleşmediğinin de bilincindeler. sf:33

- ... babamı,bir keresinde bana Sanskritçe "cenaze" kelimesinin harflerinin kesinlikle "endişe" kelimesiyle benzeştiğini söylemişti. 
"Şaşırdım," diye cevap verdim.
"Şaşırmamalısın,evlat," dedi nazikçe, "Biri ölüyü yakar,diğeriyse yaşamı." sf:33

-Mutlu olduğumuzdan dolayı gülmüyoruz,güldüğümüzden dolayı mutluyuz. - William James 
                                                                                                                           sf:49
-Unutmayın,korkunun öbür tarafında özgürlük yatar. sf:53

-Ne şanslıyız ki,hepimizin mucizelerini açıklayacak ve ortaya yeni mucizeler çıkaracak bir kitap vardır. sf:65

-Hedefleri belirlemenin ve gerçekleştirmenin asıl değeri elde ettiğiniz ödüller değil,hedeflerinize ve ulaşmanızın sonucunda dönüşüme uğrayan kişiliğinizdir. sf:74

- ... bilmediğimiz için [ne zaman öleceğimizi] ,yaşamı tükenmeyen bir iyilik sanarız.Ancak her şey sadece bir kaç kez olur ve aslında bu tekrarlar çok azdır.Çocukluğunuza ait kimliğinizde derin bir yeri olan ve o gün olmadan yaşamınızı düşünemeyeceğiniz belirli bir öğleden sonrayı daha kaç kez hatırlayacağınızı düşünüyorsunuz ? Belki dört-beş kez daha.Belki de o kadar bile değil.Dolunayı daha kaç kez seyredebileceksiniz ? Belki yirmi.Ancak yine de her şey sınırsızmış gibi görünür. Paul Bowles

8 yorum:

  1. sen ölünce kim ağlar'ı ben de çok severek okumuştum robin sharma güzel yaziyo hakkaten

    YanıtlaSil
  2. Kalbimin Sahibisin kitabını aldım fakat daha okuyamadım.

    YanıtlaSil
  3. hımm mirak ettim ;)
    alıcağım kitaplar listem kabarmakta ;)

    tşkler tavsiye için

    YanıtlaSil
  4. Sharma'nın kitabında yazdığı gibi, "başladığınız her kitabı bitirmek zorunda değilsiniz". Önceden her başladığım filmi/kitabı bitirmek için uğraşırdım, ama şimdi haketmeyenleri veya beni "sarmayanları" hızlıca geçip, bırakabiliyorum.

    Kitaptan 20 maddeyi kendim için önceliklendirdim ve ilk 10 tanesini kendi blogumda paylaştım. Okumak isterseniz, buyurun:
    http://ackuzu.wordpress.com/2013/10/19/sen-olunce-kim-aglar/

    YanıtlaSil
  5. Bir süre zorluyorum ben kendimi,süresi çook geçerse bırakıyorum artık,olmadı deyip :) Sizin de ilginizi çeken maddeler gerçekten hayatı güzelleştirebilecek şeyler.Bazı şeyleri ben de yapmak için çabalıyorum :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...