2 Ağustos 2013 Cuma

Göçmen Ruh

Geçen sene Eylül ayında Diş ile Düş Arasında imzalı olarak gelmişti Müge Hanım'dan.Yeni kitabını da Ağustos'ta okumak nasip oldu.Bir nevi 1 yıl sonra farklı bir kitabını okumuş gibi oldum :) Böyle güzel tesadüfleri çok seviyorum.

 Benim için bir gelenek oldu artık Müge Hanım'ın kitaplarını saatler içinde bitirmek.(Yazar burada kitapların arkasının gelmesini dilemektedir:)
İşte dün ben bu hallerdeydim.Aldım çayımı,kalemimi,post-it 'imi,keyifle kitabımı okudum.
İlk kitabını da çok beğenmeme rağmen,bu kitaptan daha fazla keyif aldım sanki.Etkenlerden birinin de bu kitapta işlenen konuların daha "somut" olması .İlk kitap daha fazla "duygu,hayal" barındırıyordu bana göre.
Belki de bu kitapta sürekli "aa evet","bunu ben de yaşamıştım","gerçekten öyle" diyebildiğim için bana daha yakın geldi.Müge Hanım'ın "bizden biri" olduğunu daha iyi idrak ettiğim için daha yakın geldi.Belki de :)
Sevdiğim kitaplarla ilgili amma çok konuşuyorum değil mi ? :)
Bol bol altını çizdim,"Ne kadar haklı !" dedim,"Biz de göçmeniz,biz de yaşadık" dedim,dedim de dedim !
Aynı zamanda bu kitabın da "GÜÜ NAYY DINN" larla bitmesi ne hoş olmuş!
Ve tabi Yitik Ülke Yayınları'nın değişik tasarımlı kitap kapakları,sayfaların yarattığı his de ayrı bir zevk kattı okumama.
Bir de uzun zamandır okuyamama problemimi bu kitapla çözdüm,yaşasıııın.

İlk kitabım imzalıydı,umarım ikinci kitabımı da imzalatma şansı yakalarım :) 

Altı Çizilen Cümleler:

- Göçmenler yüreklerindeki o eski anıları,kırgınlıkları ve zorlukları unutamıyor.Başka bir kültür mirasının altyapısını kişiliklerinde her daim görmek de mümkün oluyor. sf:11

-Duygularını bir ruh operasyonuyla aldırmış bir insan düşünemiyorum.Her insanın iyi ya da kötü,az ya da çok duygusu vardır.Bazı kişiler dışa vurmakta katı olabilirler. sf:26

-Fitneyle,fesatla,dedikoduyla beslenen ruhları,hormonlu gıdalar yüzünden hasta olanlara benzetiyorum. sf:58

-Ben pek hayvansever değilim(çünkü hala köpekten bile korkarım) ama hayvan döver de değilim.Onlarla ilişkim için en uygun şarkı : "Seni uzaktan sevmek..." olurdu. sf:62

-Ey ÖSYM  ve Milli Eğitim Bakanlığı,siz hangi ders programını üniversite sınavına odaklı yapabildiniz ki ? Ne zaman sadece okulda öğretilenleri sordunuz ki ? Niye çocuklarımız dershane ve özel ders arasında mekik dokumak zorunda kalıyor ? sf:98



Diş İle Düş Arasında Yorumum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...