7 Ekim 2013 Pazartesi

Havuçlu Tarçınlı Kek

Çaya davetlisiniiiz!

Bu akşam annemin ellerinden böyle güzel bir börek :
Benim ellerimden ise yukardaki kek çıktıı.

Malzemeler :
4 yumurta
1,5 su b. toz şeker
1su b. biraz az sıvıyağ
2 su b. un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 yemek k. tarçın
1,5-2 su b. rendelenmiş havuç

Bir kabın içine yumurtaları kırıyoruz,şekeri de ekleyip karıştırıyoruz.

Böyle göz göz olunca bırakıyoruz.Eğer anlayamazsanız benim sırrım ; mikser kapalıyken karıştırıyoruz eğer kıt kıt:) şeker sesleri geliyorsa karıştırmaya devam,gelmiyorsa hazır!

Ayrı bir kaba un,kabartma tozu sonra vanilya konur.Sonra karışıma eklenir.

Ben 2 su b. havuçtan yaptım.Bakmayın üç tane koyduğuma,2 tane yetti böyle büyük büyük olunca.
Fotoğraftakiler soyacak ile üstleri soyulup,kenarları kesildikten sonra rendelenmeye hazır halidir.Sağdan rende göz kırpıyor zaten ;)

Rendeledikten sonra karışıma eklenir,tarçını da eklenir,tahta kaşıkla karıştırılır!

Karışım kaba dökülür.Yağlandıktan sonra!
Yakından bakış :


Ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına atılır.40 dakikada pişti benimki.Kürdan batırın,temizse olmuş demektir.
Önlük bırakılır artıık.



Ve içi.Anında çektiğim için bu fotoğrafı biraz dağılmış gibi duruyor.Post sıcak sıcak yetişsin diyee :)

Sizler seviyor musunuz havuçlu tarçınlı keki?Yorumlarınızı bekliyoruum.

7 yorum:

  1. havuçlu tarçınlı keki çok severim :)

    YanıtlaSil
  2. Tadı harika oluyor gerçekten :)

    YanıtlaSil
  3. çok severim ben de hele kışlarımın vazgeçilmezidr.Bir de ceviz koyarım ben ,

    YanıtlaSil
  4. Evet,kışın süper gidiyor,yanında da çay ile,miss.Ceviz de koyulabilir ancak evde ceviz yoktu,ben de böyle yaptım:))

    YanıtlaSil
  5. Harika omuş tatlım, ellerine sağlık. detaylı anlatımına bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  6. Nefis gözüküyor ya, erkek öğrenci olarak yapmaya çalışıcam :)

    YanıtlaSil
  7. @kitapkokusuesra Çok sağol canımm:)

    @Garip Adam Aa ne kadar güzel,denersen yorumunu beklerim:)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...