14 Ocak 2015 Çarşamba

Tess Gerritsen Kitapları


Önceki yazımda size "Hangi yazardan başlamalıyım?" diye sormuştum,Tess Gerritsen cevabı alınca sevindim,çünkü ne yalan söyleyeyim benim de gönlümden geçen oydu :)
O zaman gerilim kraliçemiz,Tess ablamız ile başlayalım yazar incelemelerine!

Bendeki bu üşengeçliği de sormayın gitsin ! Fotoğrafı yine Instagram fotoğraflarımdan ekledim :)

Önce Tess Gerritsen 'ı tanıyalım.

Dr. Tess Gerritsen (d. 1953, San DiegoKaliforniya), Çin asıllı, doktor, yazar.
Stanford Üniversitesi'nde antropoloji konusunda lisans yaptı, Kaliforniya Üniversitesi’nden de tıp diploması aldı. Stajını Hawaii’de tamamladıktan sonra, doğum iznine ayrıldığı sırada ilk romanı Geceyarısından Sonra Gelen Telefon'u yazdı. Romantik gerilim olarak tanımlanan bu kitabı aynı türde sekiz roman daha izledi. New York Timesın en çok satan kitap olarak tanıttığı Hasat ile tıbbî gerilim romanları yazmaya başladı. Ondan sonra yazdığı her tıbbî gerilim romanı da çok satanlar listesinin müdavimleri arasında yerini aldı. Gece Nöbeti, Kan Gölü, Yörünge, Çırakve Cerrah bunlar arasında yer almaktadır. Tess Gerritsen yazmaya odaklanmak için dahiliye uzmanı olarak sürdürdüğü başarılı hekimlik kariyerini bıraktı. New York Times'ın en çok satanlar listesinde birinci sırada yer bulmuş ilk tıbbi gerilim romanı Hasat'la dünya çapında başarı kazandı. Yazar Maine'da yaşıyor.


Tess ; tıp diploması olması sebebiyle terimlere,ilaçlara oldukça hakim.Romanlarında da bunu görebiliyorsunuz zaten.O tıbbi terimleri vs. araya çok güzel serpiştiriyor.Böylece de romanını zenginleştirmiş oluyor bence.
Üzülerek şunu söylemek istiyorum ki,yazarın çok satan kitabı Cerrah'ı okumadım ! Birkaç kez almaya niyetlendim ama baskısını bulamamıştım.Serileri okumaya direkt Çırak'tan başlamıştım ben.İlkini okumadığımdan olsa gerek pek sevememiştim Çırak'ı.
Rizzoli & Isles serisini de çoğunlukla sırayla okumadım.Bundan sonra okuduklarımı sırayla okumaya dikkat ediyorum ama :) Öyle aman aman bir kaybınız olmuyor ama sırayla okusanız daha keyif alırsınız bence.Çünkü Jane&Maura'nın özel hayatlarıyla ilgili parçalar da serpiştiriyor içine Tess.(okumaktan çok keyif alıyorum o bölümleri!) o yüzden sırayla okusanız daha mantıklı.
Bir konuda da kendi fikrimi belirtmek istiyorum.Tess'in seri olmayan kitapları hakkında olumsuz şeyler söyleyenler var.Şu ana kadar Tess'in 11 tane kitabını okudum.(7'si seriden) . Seri dışındakileri de beğendim ben.Çünkü yazarının Tess olmadığını düşünürse insanlar,oldukça keyif alabilir diye düşünüyorum o kitaplardan.Tamam belki seri daha çok keyif veriyor (bence de öyle) ama lütfen çabucak da harcamayın Tess'i :)

Tess'in kitapları arasında aklımda kalan,en çok beğendiklerim : Günahkar,Siliniş,İkiz Bedenler.
İkiz Bedenler'de nefesimin nasıl kesildiği hala aklımda :)

Ve dizisi ile ilgili yorumlarıma gelelim..
Dizi ile kitabın çok fazla bir benzerliği yok.(Özel hayatları dışında.Yoksa konular vs. farklı işleniyor.Çünkü dizi sürekli olduğu için farklı farklı konular işleniyor) O yüzden gönül rahatlığıyla izleyebilirsiniz bence.Dizisini de oldukça seviyorum.Senaryosuna Tess Gerritsen da yardım ediyor ;)

Ve toparlayacak olursak ;
Ben Tess'in kalemini çok beğeniyorum.Zaten kitaplarıyla alakalı nadir kötü yorum duyuyorum.Özellikle gerilim sevenler kaçırmasın derim.

Umarım keyif alırsınız bu tarz yazılardan,devamı gelecek!
İstediğiniz yazar olursa yazın lütfen,o konuda bir hakimiyetim varsa mutlaka yazarım ! :)



6 yorum:

  1. Heyyooo yazmışsın :)
    Bende seriden bir tek Cerrah'ı okudum ama şu elimdeki kitaplar bitince seriyi alcam çünkü Cerrah'ı hediye etmiştim. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekletir miyim hiiç :) Cerrah'ı bir an önce okuyabilsemm,çok merak ediyorum! O kadar okunacak kitap var ki sıra gelmiyor :(

      Sil
  2. Çok güzel bir yazi olmuş ellerine sağlikk :)) Tess Gerritsen'in kitaplarini okumadim daha. Bu yaziyi okuyunca Tess ile tanismamizi hizlandirmam gerektiğini düşündüm. Büyük merak içindeyim... :)
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :) Bekletmeden bir an önce oku derim :)

      Sil
  3. Tess Gerritsen en sevdiğim yazarlardan biridir, sen de bilirsin az çok. hatta 2011 yılındaki fuara gelmişti, söyleşisine katılmış, soru sormuş hatta kendisiyle fotoğraf bile çekinmiştim. hey gidi günler :) Ben de 'sona kalan' adlı kitabı dışında hepsini okudum. belki diziden ötürü rizzoli ve isles'ı çok sevdiğimdendir bilmiyorum seri kitaplarını daha çok seviyorum ama her kitabı çok rahat okunuyor. bunda çevirmenin de payı büyük ki birçok kitabını çeviren Laden İldeniz'i şahsen tanırım onun da çevirisi oldukça iyi. Cerrah'ı mutlaka oku. Çırak sonrasında daha anlamlı gelecektir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum bilmez miyiim :) O yazını da çok iyi hatırlıyorum,inşallah bir gün bana da nasip olmuş Tess ile tanışmak :) Sona Kalan kitaplığımda var ama sırasının gelmesini bekliyorum okumak için.
      Cerrah'ı bir an önce okuyayım,Çırak'ı da tekrar okurum o zaman :)
      Ve teşekkür ederim uzun yorumun içiin :)

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...